Serviste 20 iş günü doldu ne yapmalıyım?
Ürününüzün tamir süresi 20 iş gününü aşarsa, tüketici olarak aşağıdaki haklara sahipsiniz: Ürünün bedelinin iadesini talep edebilirsiniz. Ürünün benzer, kusursuz bir ürünle değiştirilmesini talep edebilirsiniz. Ürünün tamirinin tamamlanıp size teslim edilmesini talep edebilirsiniz.
Garantide tamir süresi kaç gündür?
Binek otomobiller, kamyonetler, motosikletler, ATV’ler, motosikletler, scooter’lar, deniz motosikletleri, yatlar, kar motosikletleri ve çekme karavanlar için azami onarım süresi 45 iş günü, diğer tüm mallar için ise 20 iş günüdür.
Garanti süresi bittikten sonra ne olur?
Garanti süresi dolduktan sonra üretici veya yeni ithalatçı, ürünün tüm kullanım ömrü boyunca bakım ve onarım hizmetini sağlamakla yükümlüdür.
Garanti kapsamında ürün değişimi kaç gün sürer?
Bu süre genellikle 20 İŞ GÜNÜ olarak belirlenir. Yetkili servis tüketiciye ürünün tamir edilemeyeceğini bildirirse aşağıdaki haklarınızı kullanabilirsiniz.
Yasal onarım süresi geçerse ne olur?
Ürünün onarımı için gereken azami sürenin aşıldığı hallerde tüketici, ürünün ücretsiz veya bedelsiz olarak yenisiyle değiştirilmesini talep edebilir. Tüketicinin bu talepleri karşısında satıcı, dağıtıcı, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı tüketiciye karşı bir zincirleme sorumluluk taşır.
20 iş günü cumartesi dahil mi?
Hizmetin cumartesi günleri mevcut olup olmamasına bakılmaksızın, cumartesi günleri 20 iş günü olarak sayılır. Hizmetin cumartesi günleri personel çalıştırıp çalıştırmaması tüketiciye değil, hizmete bağlıdır. Sadece tatiller ve pazarlar 20 iş günü sayısına dahil değildir.
Gelmeyen servis nereye şikayet edilir?
Onaylanmış hizmetler hakkında şikayette bulunabileceğiniz çeşitli kurumlar vardır. Bakanlıklar ve belediyeler: Ticaret Bakanlığı: Tüketicileri korumak ve haksız ticari uygulamaları önlemekle yetkilidir. Belediyeler: Yerel yetkililer tüketici şikayetlerini alır ve bunları ilgili makamlara iletir.
Garanti kapsamında servis ücreti alınır mı?
Garanti süresi içerisinde ürün, malzeme, işçilik veya montaj hatalarından dolayı arızalanırsa işçilik, parça veya başka bir ücret talep edilmeden tamiri yapılır.
Kaç arızada ürün değişir?
Garanti kapsamındaki bir cihazda aynı arıza iki kez meydana gelirse veya farklı bir arıza üst üste dört kez meydana gelirse üretici ürünü ücretsiz olarak değiştirmek zorundadır. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız endüstriyel ürünlerin onarımını yetkili servislere yaptırmanız gerekmektedir.
Tüketici hakları nasıl şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Yasal garanti süresi nedir?
Bu süre ne zaman başlar? Garanti Belgesi Yönetmeliği’nin “Garanti süresi” başlıklı 6. maddesinin birinci fıkrasında belirtildiği üzere; “Garanti süresi; “malın tüketiciye teslim edildiği gün başlar ve en az iki yıl veya bu Yönetmeliğe ekli listede yer alan ölçü birimi ile belirlenen değerdir.”
Ayıpsız misli ile değişim ne demek?
Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin düşürülmesine karar verebilir.
Tamir süresi kaç iş günü?
Malların onarım süresi en fazla yirmi (20) iş günüdür. Garanti başvurusu kapsamında değiştirilen malların garanti süresi, satın alınan malların kalan garanti süresi ile sınırlıdır.
Azami tamir süresi ne kadardır?
Garanti kapsamındaki ürünün Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği Ek’inde yer alan listede yer almaması halinde, ürünün azami tamir süresi 30 gün olarak belirlenmiştir. Ürünün garantisi kullanıcı hatası nedeniyle sona ermiş ise tüketici ücretsiz tamir hakkını kullanamaz.
Tamirde geçen süre garanti süresine eklenir mi?
Bir ürün arızalanırsa, garanti kapsamında tamir edildiği süre garanti süresine eklenir. Tüketicinin garanti ile ilgili hangi hakları vardır? Tüketici, arızalı ürün için 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 11. maddesi uyarınca isteğe bağlı haklardan birini kullanabilir.
Telefon serviste kaç gün kalır?
Ancak, 29029 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Satış Sonrası Hizmet Yönetmeliği’ne göre, Yönetmeliğe ekli mallar için “azami tamir süresi” 20 gün olarak belirlenmiş olup, Yönetmeliğin tanım maddesinde kullanılan “mal” ifadesi “Bakanlıkça tespit ve belirtilen, satın alınması zorunlu taşınır mallar…” şeklinde tanımlanmıştır.
Gelmeyen servis nereye şikayet edilir?
Yetkili servislerin şikayette bulunabileceği çeşitli kurumlar vardır. Bakanlıklar ve belediyeler: Ticaret Bakanlığı: Tüketicileri korumak ve haksız ticari uygulamaları önlemekle yetkilidir. Belediyeler: Yerel yönetimler tüketici şikayetlerini alır ve bunları ilgili makamlara iletir.
20 İş Günü Ne Demek?
20 iş günü nedir ve kaç gün vardır? Bir haftadaki iş günleri genellikle Pazartesi’den Cuma’ya kadardır. Bu nedenle 20 iş günü bir haftada 20 güne denk gelir. 20 iş günü toplam 4 haftaya denk gelir.
Değişim süresi kaç iş günü?
Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve sözleşmesel ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.